Monday, April 30, 2012

hati kecil aku berkata...

            assalammualaikum semua...di pagi yang indah ini ingin aku menceritakan segala yang aku pendam..ya mungkin dri luaran aq nampak gagah dan kuat sebenarnya aq hanya akan menangis dlm diam..

Apa maksud di sebalik entry di atas??aq sebenarnya windu akan seseorang yang sebelum ini dia sentiasa berada di samping aku...kami mula bertemu di kampus UITM arau perlis..dan kami mula berkawan sewaktu di hujung semester satu?mesti org tertanya-tanya kan kenapa hujung semester satu baru kenal?haha..sebenarnya kami cuma belajar satu course tapi bukan satu group..

Bila kami mula RAPAT?? 
   Sebenarnya kami mula rapat sewaktu semester dua setelah saya dah tukar group..kami mula utk mengenali diri masing2..pada mulanya mmg sukar utk aku menyesuaikan diri kerana aku nie seorang manusia yang susah utk rapat dgan seseorang...sewaktu semester dua macam2 kenangan manis dan pahit berlaku...semester tu jgak merupakan semester akhir kami tinggal di hostel...aq banyak menghabiskan masa aku di bilik 4020...bilik tu merupakan bilik sahabat aku...mula2 tido je kat situ last2 mandi,makan,tido smua la buat kat bilik tu..adoi..sewaktu semester tersebut juga sahabat aku kehilangan seorang insan yg beliau amat sayangi,,,dia menangis truk sgt sewaktu mendapat berita bahawa atok dy sedang skit truk..tanpa melengahkan masa kami trus menyewa kereta utk pulang ke KL...sepanjang perjalanan aku hanya berdoa supaya Allah memberi peluang kepada sahabat aku utk berjumpa dgn atoknya walaupun sekejap...Syukur alhamdulillah kami tiba di KL pada jam11 mlm dan sahabat aku trus melulu ke arah atoknya utk melihat keadaan atoknya...Tapi malangnya Allah lebih menyangi atoknya..=(...boleh dikatakan sewaktu kami pulang ke arau sahabat aku hanya mampu menitiskan air mata..aq sendiri tidak sanggup utk melihat keadaan beliau...satu kenangan yg pahit berlaku di semester 2...

sewaktu semester 3..
   kami di rumah sewa pintu B..pada mulanya sgtlah hepi..lama kelamaan mcm2 terjadi...arrggghhhh sgtlah perit....mcm2 jdi la...puak sana puak sini...dh la malas cakap bnda tu.huh...sampai akhirnya aku dan sahabat aku terpaksa pindah ke rumah baru iaitu taman padang nyu,..masa bulan pertama kami dok tiga org je kot...gila best bermaharajalela sebentar...huhu...bulan 9 bru ada 6 org budak masuk...tpi arini aku xnk cita sal diorg,,,aku dan sahabat aku satu bilik..hehe..seronok kot...aku nie lpas jd tragedi tu aku tkowt tdo sorg..so aku tdo ngan sahabat aku.kami selalu melawak,menangis bersama...sahabat aku rajin sgt masak,,,dia yg selalu masak...pernah jgak kami sewa keta p tgk wayang kononnya last2 makan mcd je kowt..huhu..merepek la..dia selalu bantu aku dlm pelajaran dan sewaktu aku sakit...dats me seorang manusia yg selalu sakit dan nyusahkan org...lpas je final aku menerima satu berita yg buruk bg aku tapi baik buat dia...dia dpt membuat fast track..yes...bukan kat arau tapi kat dungun..Ya Allah pada masa tu hanya aku je yg taw keadaan diri aku...arrrgghhh,,,,,seksa sgt,,,selama ini aku bergantung hidup bersama dia dan skrang aku perlu hidup seorang diri...tpi xpa apa pun nie utk masa depan dia dan keluarga...semoga berjaya insyallah...

sewaktu semester 4....
   dah xbyak kengan kita lalui bersama..kalau ade pown kita masing2 meluahkan apa yg kita rasa..hehe..tambah2 baru nie kan...suka2 ati aku je tanya soalan xsepatutnya..maafkan aku ya sahabat....


n ini pesanan buat kau kalau apa2 terjadi dekat aku...
= semoga berjaya di dunia dan akhirat

=jadi seorang insan yg berguna

=maafkan semua kesalahan aku

=semoga bahagia di samping org tersayang...


=mungkin ini kata2 terakhir dri aku..aku akn admit xlama lg..aku takut aku xsempat utk sampaikan bnda nie...kau kawan baik aku selamanya...aku sentiasa doakan kau....aku sentiasa fikirkan kau..aku sentiasa rindukan kau...hari jadi kau xlama dah...happy birthday sahabat..aq takut aku xsempat nak beli hadiah or jumpa kau...tapi yg pasti aku dh buktikan kat kau result aku..itu utk parents aku dan jgk kau...aku dah byk mendiamkan diri...bukan sbb aku lupa kau igt tu...doakan aku sahabat..salam sayang dari aku syafiqah shukor..maafkan aku...=(...segala surat yg kau berikan aku masih simpan..n lastly aku bangga jd sahabat kau...aku rindu kau sgt..n aku nangis sbb rindu kau....muaaahhh...


i miss u gurl....thanx  everything.......

No comments:

Post a Comment